October 14, 2010 | Comentarii (0) | Categorie: Diverse
Realitatea ultimilor 20 de ani de moda in Romania ne arata o situatie cu totul aparte. Daca in tarile in care exista un sistem al modei evenimentele sunt in slujba brandurilor, la noi brandurile sunt in slujba evenimentului. Conditiile economice nu au permis numelor din moda sa-si genereze si sa-si sustina propriile evenimente iar in acest “vid”, organizarea unui eveniment a devenit un business in sine care treptat se indeparteaza de scopul sau initial. Ultimii ani
au adus numeroase prezentari eveniment in diverse localitati ale tarii insa ne putem intreba: show-ul propriu zis de moda a fost scopul sau mijlocul
Evenimentul de moda a devenit practic o noua forma de afacere, daca il comparam cu primele incercari ale anilor 90 cand cativa oameni pasionati isi doreau promovarea modei si a tinerelor talente, uneori scotand bani din buzunar. In nebulosul mecanism al sponsorizarilor si al publicitatii, evenimentul ia alta dimensiune iar marcile de moda sunt adesea pretextul.
De-a lungul anilor, evenimentele de gen din Romania au ascuns uneori sub frumoasele tinute ale designerilor partea cea mai neagra a sistemului: evaziune, santaj si amenintari, prostitutie, inselaciune, mici razbunari si rafuieli personale, premii aranjate, toate jertfite pe minunatul altar al Modei.
Mai este de folos un festival de moda pentru un designer? O intrebare la care e bine sa reflecte fiecare la final de 2010.
Vezi comentarii (0)
Nici un comentariu deocamdata.