Stiri SuperSale

10 sfaturi pentru a reduce cheltuielile la supermarket

March 14, 2011 | Comentarii (0) | Categorie: Diverse

Tag-uri: , ,

Marketingul agresiv promovat de marile lanturi de magazine are ca scop atragerea unor cheltuieli tot mai mari din partea consumatorilor. Iata cateva metode care va pot ajuta sa va feriti de capcanele marketingului.

De cele mai multe ori mergem la supermarket pentru cateva fructe, lapte, paine si ceva carne, dar de cele mai multe ori ajungem acasa cu cosul incarcat de bunatati, multe dintre ele la promotie sau altele aproape gratuit, nu-i asa?

De cele mai multe ori necesitatea acestor cumparaturi nu este nici pe departe o iminenta. Cumparaturile le facem pe principiul ca produsele sunt la promotie sau sunt extraordinar de ieftine si nu se stie niciodata cand ne vor trebui. De multe ori nise intampla ca acele produse sa ne expire in casa fara ca macar noi sa ne aducem aminte de existenta lor. Cu toate acestea, continuam sa cheltuim.

De ce?

Competitia dintre supermarketuri le determina pe acestea  sa foloseasca practici de marketing ce au ca scop atragerea banilor din buzunarele noastre intr-un volum din ce in ce mai mare, astfel incat ele sa-si mentina profitul si, mai mult, sa si-l sporeasca.

Tehnicile de “ametire” a clientului sunt din ce in ce mai sofisticate:

- ambalaje ce-ti capteaza atentia;

- oferte de care ti se lipesc mainile de timpul “2 la pret de 1

- merchandising-ul produselor;

muzica din magazin, mereu vesela si adaptata anotimupului, ce te impinge sa intri in atmosfera, amintindu-ti ca ar trebui sa cumperi cadouri pentru cei dragi sau macar sa te rasfeti umparand pentru tine.

Marketingul sau ” arta de a convinge clientii sa cumpere” are cateva are cateva caracteristici pe care vi le vom face cunoscute si voua dragi cititori:

1) Asezarea marfurilor pe rafturi este o pura strategie de marketing.

2) Produsele asezate la nivelul privirii sunt si cele mai scumpe. Companiile producatoare negociaza si platesc locul pe raft al produsului lor. Recomandarea noastra este aceea de a compara intotdeauna produsele usor accesibile cu cele mai putin accesibile ale unui alt producator.

3) Mai mult, dispunerea raioanelor in magazine este gandita in asa fel incat sa incurajeze cumparaturile. Ati observat ca periodic, raioanele isi schimba locul in magazine? Comportamentul nostru in ceea ce priveste cumparaturile este acela de a merge in zonele deja cunoscute pentru a achizitiona produsele uzuale, fara a mai trece pe la raioanele cu produse care nu ne intereseaza. De cele mai multe ori, supermarketurile, pentru a evita acest comportament, schimba periodic dispunerea marfurilor , astfel incat noi sa fim nevoiti sa strabatem toate raioanele pentru a gasi ceea ce ne intereseaza. Strabatand tot acest labirint, cu siguranta atentia noasta va fi atrasa de alte produse pe care le vom cumpara fie din principiile enuntate mai sus, sau dintr-un simplu capriciu. Daca avem si copiii cu noi, riscul de  ne abate de la lista initiala de cumparaturi, este garantat.

4) Produsele expuse intotdeauna la capat de rand sunt la promotie. Foarte putini dinitre noi avem timpul si curiozitatea de a verifica cat inseamna de fapt o reducere de 50%. Am constata stupefiati ca, in ciuda reducerii de 50%, produsul promovat este in continuare in categoria celor mai scumpe din gama lui.

5) In cazul reducerilor de tipul 2 la pret de 1, de multe ori s-ar putea sa nu ajungem la aceeasi egalitate de pret ca atunci cand am achizitiona un singur produs.  De multe ori nu verificaam cat costa de fapt rodusul singur, ce gramaj are sau data de valabilitate. Adesea promotiile ascund false avantaje.

6) Analizati mai atent faptul ca produsele de stricta necesitate sunt dispuse cel mai departe de intrarea in magazine. Pentru a cumpara paine sau lapte trebuie sa traversam intregulmarket, trecand prin cea mai mare parte a raioanelor. Sansele de a cumpara si altceva sporesc proportional cu numarul raioanelor strabatute.

7) Produsele preambalate sunt mereu atractive deoarece ne scutesc de efortul  de a infrunta aglomeratia si de statul la coada pentru a le cantari. In schimbul acestui confort platim intotdeauna mai mult pentru produsele preambalate, beneficiind de aceeasi calitate.

8 ) Indreptandu-ne spre casa, spre capatul supermarketului, dupa o perioada considerabila de timp petrecuta in magazin, ajungem la raionul cu produse preparate si aromele ne starnesc foamea sau pofta. In plus, acasa nu avem nimic pregatit si ce comod ar fi sa nu ne ostenim prea mult imediat ce ajungem acasa cu gatitul asa camai adaugam in cosul nostru cateva sortimente de mancare gatita.

9) Daca intre cumparaturile pe care le avem de facut se numara laptele si cerealele, supermarketul ne-a mai pregatit o capcana, aceea ca intre cele doua produse se mai gasesc si raioane cu dulciuri. Astfel ca, daca suntem insotiti de copii, acestia va vor opri pentru o ciocolata sau  un corn cu crema, mai ales daca rabdarea lor e pe sfarsite si atunci pentru a-i mai domoli, la lista ta se adauga inca un produs sau doua.

10) Legumele congelate sunt asezate astfel incat atentia sa ne fie captata si de vitrina cu inghetate, ceea ce multora dintre noi le va topi rezistenta la atatea sortimente delicioase.

11) La casa ne asteapta o alta “atractie” produsele ce sunt cumparate din impuls , sau gasesti reviste ori ziare pe care le rasfoiesti asteptand la rand. Cum articolul ramane neterminat de citit si ne vine randul la casa, asezam si revista pe banda rulanta pentru ca subiectul ne-a captivat  si nu-l putem lasa.

In  aceste imprejurari lupta este cert inegala. De aceea  va recomandam cateva reguli care, daca le respectati cu strictete, va pot pot aduce economii simtitoare la buget:

1) Alcatuiti-va lista de cumparaturi de acasa si nu va abateti in nici un chip de la ea;

2) Asigurati-va ca ati mancat inainte de a merge la cumparaturi;

3) Comparati produsele, marcile, gramajele si preturile inainte sa alegeti ceea ce veti cumpara;

4) Evitati cumparaturile alaturi de cei mici, iar daca asta nu este posibil nu cedati rugamintilor lor. Asigurati-le o singura favoare, la alegere;

5) Verificati perioada de valabilitate a produselor cumparate;

6) Analizati cu atentie ofertele speciale si nu puneti in cos produsele inainte de a va asigura ca aduc un avantaj economic real;

7) Inclinati spre produse vrac in detrimentul celor preambalate;

8 ) Limitati-va la cantitati mici,  exceptii facand doar atunci cand  pretul este intr-adevar avantajos si cantitatea oferita  poate fi consumata inainte de expirare;

9) Verificati etichetele pentru a vedea ce cumparati si in ce cantitate;

10) O ultima sugestie ar fi cea in care sa verificati ofertele supermarketurilor.

 

Share

Vezi comentarii (0)

Comentarii (0)

Nici un comentariu deocamdata.

Nume:



E-mail:



Website:



Comentariu:

bubble fii un star

Categorii

Poll

    Ce părere aveți despre SuperSale?

    View Results

    Loading ... Loading ...

Recomandate

-30%
0
0
Gomaj oriental pe bază de sâmburi de argan Gomaj oriental pe bază de sâ... 89.00 62.00 RON
-31%
0
5
Dormitor DALIA Dormitor DALIA... 1600.00 1090.00 RON
-25%
0
9
Dormitor VICTORIA Dormitor VICTORIA... 1750.00 1300.00 RON
-30%
0
0
Ghiozdan tip troler scoala/gradinita Spiderman Ghiozdan tip troler scoala/gra... 150.00 105.00 RON
-78%
0
0
 De veghe in oglinda De veghe in oglinda... 23.50 4.99 RON